Honlapfejlesztő a facebookon!

Gyakran ismételt kérdések

  • Mi az a tárhely?

A tárhelyen lehet elhelyezni a weboldalt, tárolni az e-maileket. 

A jó tárhely rugalmas, biztonságos (folyamatos biztonsági mentés biztosítása, ami a tárolt adatokat védi). A tárhely méretét a weboldal nagysága, a képek mennyisége és mérete, a látogatószám nagysága, a le-, és feltöltések mennyisége, és az email forgalom alapján érdemes kiválasztani. Ebben a tárhely szolgáltató munkatársai tudnak tanácsot adni. További információk: webhosting.websas.hu

  • Milyen domain nevet válasszak?

Domain nevet érdemes a tevékenységi körhöz választani. Ezt nevezzük beszédes domain névnek.  A beszédes domain név előnyös a keresőoptimalizálás szempontjából is, mivel a Google kereső azt nézi először a weboldalon. Emellett természetesen cégnévre is lefoglalja a domain nevet (pl. Brandepítés miatt ez elengedhetetlen). Több domain név esetén az összeset a weboldalra lehet irányítani, így több kulcsszóra is megtalálható lesz, ezzel nagyobb látogatószámra számíthat.

  • Mi az a tartalomkezelő rendszer?

A tartalomkezelő rendszer egy olyan könnyen használható szoftver, aminek segítségével egy vagy több felhasználó tudja az adott honlap tartalmát módosítani, frissíteni. Mi a weboldalaknál a Drupal tartalomkezelő rendszert használjuk.

  • Hogyan tudom én szerkeszteni a weboldalam?

A weboldal átadásával egy időben egy egyéni hozzáférést küldünk Önnek, amivel az oldal szerkesztőfelülete elérhető, melyen keresztül weboldalának tartalma bármikor módosítható. A szerkesztések, módosítások alapjainak elsajátítása érdekében 15 részes, egy-egy témakört feldolgozó videó anyagot készítettünk. Az oktatóvideókat az alábbi linkre kattintva tekintheti meg: honlapfejleszto.hu/oktatovideok

  • Mit kell biztosítanom a weboldalkészítéshez?

Ez függ a témakőrtől, az oldal jellegétől, és az oldal céljától. Amire szinte minden esetbe szükség van:

    • Főoldali szöveg és bemutatkozó szöveg, lehetőleg megfelelő kulcsszó sűrűséggel.
    • Képes anyag, hiszen a kép jobban megragadja a látogató figyelmét.
    • Menük, és azok elrendezésének terve.
    • Kapcsolati adatok.
    • Kulcsszavak összeírása.
    • Rövid oldalleírás, egy összegzése a tevékenységnek (ez az oldal forrásában lesz elhelyezve).
  • Miért szükséges, és milyen a jó kulcsszó sűrűség?

A keresők kulcsszavak alapján találják meg, és rangsorolják a weboldalakat. Ezért fontos, hogy az oldalon minél több helyen ezek a kulcsszavak szerepeljenek (még a képek nevében is).  Általában az a jó arány, ha a kulcsszó sűrűség 2-5 % között van. (pl. 100 szavas bemutatkozóban 1 kulcsszó 2-5 alkalommal jelenik meg) Több kulcsszónál ez kulcsszavanként értendő.

  • Mi a weboldalkészítés folyamata?

Első az elhatározás, hogy szükség van rá. Fontos tudni a weboldalkészítésnél, hogy Önnek is sok munkája lesz vele, főleg az elején. Össze kell készíteni a weboldal anyagát, ki kell találni a kinézetet, elrendezést, ami a témakörhöz, vagy az egyéni igényhez igazodik. Ebben munkatársunk tud segíteni, emellett ötletmintákat is adunk a Tudnivalók/Ingyenes minták oldalon.

Ha minden anyag, tudnivaló, elképzelést átadott a kapcsolattartójának, akkor kezdődik a kreatív munka a webfejlesztők részéről. Elkészítik az oldaltervet, a látványképet, elrendezik a design elemeket stb. Ha ez kész van, akkor megmutatjuk Önnek, és ha elfogadja, akkor kezdődik az oldal feltöltése, véglegesítése. Ekkor egy újabb ellenőrzés és elfogadás után egy teljesítési igazolás aláírásával nyugtázza az oldal elkészültét. A weboldalkészítés 2. részletének kiegyenlítését követően élesítjük az oldalt, innentől kezdve bárki megtalálhatja majd az interneten.

  • Mikor lesz kész a weboldalam?

Az összes anyag, és információ átadásakor kollégánk mond egy dátumot, hogy mikorra készül el. A weboldalkészítés folyamata függ az anyagok mennyiségétől, és attól, hogy milyen csomagot választ (pl. Start, Eshop) Eddigi tapasztalatunk alapján 1-3 hét alatt tudjuk véglegesíteni, és átadni a weboldalt.

  • Nincsen logóm, mit tudunk tenni?

Designer kollégánk kérésének megfelelően elkészíti. Alap esetben több változatot készít, melyek közül ki tudja választani az Önnek legjobban megfelelőt.

  • Szeretném használni a Facebookot, tudnak ebben is segíteni?

Természetesen. Létrehozunk egy céges Facebook profilt, a weboldallal összehangolt kinézettel. Összekapcsoljuk a weboldallal, hogy onnan is könnyedén át tudjanak lépni a Facebook oldalra.

  • Hogyan szerezzek látogatókat a weboldalamra?

Rengeteg online megjelenést biztosító felületet lehet találni, van fizetős és ingyenes is.

Leggyorsabb és legegyszerűbb a Google Adwords hirdetések futtatásával látogatókhoz jutni, hiszen itt határozott céllal keresnek az érdeklődők. Ezek kattintás alapú hirdetések, aminek a díját a Google felé kell fizetni. Ha profi céget bíz meg a Google kampány elkészítésével, és kezelésével, akkor nekik is fizetni kell a szolgáltatásért.

Facebookon keresztül is lehet kattintás alapú hirdetéseket futtatni, hasonló feltételekkel, mint a Google hirdetéseknél.

Linképítéssel is lehet látogatókat hozni az oldalra, aminek keretében Ön vagy megbízottja elhelyezi az oldalának linkjeit több linkgyűjtő oldalra. Ezzel erősíti a saját weboldalát, és folyamatos látogatókat kaphat az adott oldalról. Ezt csak egyszer kell elvégezni, és amíg a linkgyűjtő oldal létezik, jöhetnek róla érdeklődők. Ha céget bíz meg a munkával, akkor is csak egyszeri díjat kell érte kifizetni.

Emellett lehet partnerekkel linket cserélni, így az ő oldalukról is jöhetnek érdeklődők.

 

Érdemes az új oldalt népszerűsíteni a meglévő partnerek felé is, és ha már van facebook oldal, akkor ott is felhívni rá a figyelmet, esetleg véleményeztetni a rajongókkal.

  • Nincs olyan munkatársam, aki ért a honlapomhoz, tudnak segíteni? 

Minden oldalunk úgy van elkészítve, hogy önállóan is szerkeszthető legyen, azonban ha nem tud, vagy nem akar személyesen foglalkozni vele, akkor karbantartási szerződés keretében a kért változtatásokat elvégezzük. Minden karbantartáshoz fix munkaóra tartozik. Ha tudja, hogy milyen időközönként, és kb. mennyi karbantartás lenne a weboldalon, akkor aszerint tud választani csomagjaink közül a Honlapkarbantartás oldalunkon keresztül.

  •  Hogy zajlik egy karbantartás?

Jelzi munkatársunk felé az adott feladatot, elküldi a hozzá szükséges anyagot, információt (pl. szöveg, kép stb.) Munkatársunk visszajelez, hogy mikorra készül el, és hogy ez mennyi karbantartási időt vesz igénybe. Amennyiben ez megfelel Önnek, nekikezdünk a feladat elvégzésének. 1 napon belül megkapja a visszajelzésünket a munka elkészültéről.

 

 

 

 

  •  Milyen rendelkezésre állási idővel kell számolni?

Szervereink rendelkezésre állása 99,7%, ez a levelezésre is vonatkozik. Monitorozó rendszerünknek köszönhetően a hibákat hamarabb, mint az önnél fennakadást okozna. Tervezett üzemzavarok vagy leállítás esetén Websas.hu partnercégünk segítségével értesítést is küldünk. Kérdése esetén munkanapokon 9-17.00-ig telefonos és 0-24-ig e-mail-es ügyfélszolgálat áll a rendelkezésére.

Weboldalával kapcsolatosan 8 órán belül javítjuk az esetleges hibákat, átadás után az új funkciók fejlesztése a mindenkori aktuális óradíjunkon kerül elszámolásra.

  •  Levelezés - Out of Office üzenet beállítása

Out of office üzenetet a levelezéshez tartozó adminisztrációs felületen keresztül önállóan be lehet állítani. Nem szükséges hozzá a tárhelyszolgáltató segítsége és nem is igényel speciális ismereteket. 

  •  Domain átregisztrációkor elveszik a mostani weboldalam?

Domain átregisztráció esetén a domain neve fizikailag más helyen fogja a weboldalának tartalmát keresni. Éppen ezért ha nem költözteti át a tartalmát az új tárhelyre, az el fog veszni. Meglévő weboldalának költöztetését a weboldalkészítési csomagjaink nem tartalmazzák, viszont óradíj alapú elszámolásban el tudjuk végezni.

Amennyiben régi weboldalának tartalmát le is cseréli úgy viszont megspórolható az átköltöztetés díja, mivel ezesetben a domain átregisztrációt csak akkor indítjuk el, ha már készen van az új oldala. 

 

 

 

 

További kérdése esetén keressen minket bizalommal!